Meer relevante bezoekers…
Internet wordt voor bedrijven steeds belangrijker. En als een direct gevolg daarvan komen er steeds meer websites. Met als logische consequentie dat het binnenhalen van interessante bezoekers op uw website steeds belangrijker maar ook moeilijker wordt. SEO of zoekmachineoptimalisatie zorgt voor meer relevante bezoekers.
Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat uw website scoort in Google. De eerste is de eenvoudigste. U koopt verkeer en rekent bij Google af per klik. U kiest zoektermen en binnen de kortst mogelijke tijd staat uw pagina prominent in de zoekresultaten van Google. Prima inzetbaar voor kortstondige acties. Op de langere termijn minder bruikbaar.
De tweede manier voor een hoge positie in Google is ervoor te zorgen dat uw site door Google het beste gewaardeerd wordt, op de voor u relevante termen. Dat resulteert automatisch in een hoge positie en dus meer bezoekers voor uw site. En dat wordt voor u geregeld met zoekmachineoptimalisatie ofwel SEO.
Zoekmachineoptimalisatie of SEO
SEO of Zoekmachine Optimalisatie is het proces dat ervoor zorgt dat zoekmachines uw website hoog tonen in de resultatenlijsten bij zoektermen die voor uw bedrijf belangrijk zijn. Daarvoor wordt er flink en stelselmatig gewerkt aan uw website, maar ook daarbuiten. Het is ‘be good and tell’ zeker in het geval van zoekmachineoptimalisatie. Het is een proces dat voortduurt. SEO is niet iets waar je even een maand je schouders onder zet en er dan weer mee stopt. Websites die het goed doen worden goed onderhouden, regelmatig voorzien van nieuwe content, en bieden de bezoeker duidelijk iets extra’s.
SEO moeilijk te begrijpen? Niet als u onze verklarende woordenlijst van SEO Termen raadpleegt!
“Successful SEO is not about tricking Google. It’s about PARTNERING with Google to provide the best search results for Google’s users.”
Phil Frost