Klanten voor wie we een SEO traject inzetten wennen snel aan de hogere bezoekersaantallen op hun website. Die gaan namelijk ook nagenoeg altijd gepaard met een betere realisatie van de doelstellingen. Samen met de klant zorgen we voor meer relevant bezoek op de website. Tijdens de tussentijdse evaluaties wordt dan ook regelmatig gevraagd of we de inspanningen niet verder op kunnen voeren.
Een klant wiens website van 50 naar 3000 bezoekers per maand is gegroeid wil naar 5000 bezoekers. En dan hoef je toch alleen maar je SEO inspanningen op te voeren, of niet soms?
Nou, niet altijd… Bij SEO maak je vaak -zeker in het begin van een traject- grote sprongen qua bezoekersaantallen. Dat komt simpelweg omdat we daar beginnen waar we de beste resultaten verwachten. Een site, laten we voor het gemak in dit voorbeeld een bedrijfssite nemen, gaat over een bedrijf en diens producten. Een geoptimaliseerde site genereert meer bruikbaar bezoek. Maar in de jacht op eeuwigdurende groei krijgt ook de meest doorgewinterde marketeer of SEO specialist onverbiddelijk te maken met afkalvende groeicijfers van bezoekersaantallen. Het opvoeren van de activiteiten om nog meer bezoekers aan te voeren is dan niet altijd het juiste antwoord. We starten in dat geval een gesprek over conversie optimalisatie. Vooral wanneer de bezoekersaantallen op niveau zijn, is conversie optimalisatie het meest belangrijkste instrument voor meer klikken, leestijd, aanmeldingen, brochure aanvragen, transacties, kortom, de reden waarom u als bedrijf een website heeft.