Er is meer dan Google en de sociale media

Wie stelselmatig contact wil onderhouden met (potentiële klanten) ontkomt niet aan het inzetten van email marketing. Eenvoudig gezegd, het versturen van nieuwsbrieven.

Het hangt natuurlijk van uw doelgroep af,  de sociale netwerken zoals Facebook en Instagram zijn niet de enige en meest effectieve manier om uw boodschap of product onder de aandacht te brengen.

Wat is email marketing en waarom heeft u het nodig?

Middels email marketing communiceert u met uw doelgroep door middel van email. Meestal gaat het hier om nieuwsbrieven met updates, speciale aanbiedingen of wetenswaardigheden die u op gezette tijden verstuurt.

Als uw website een blog bevat, dan worden ook de laatste nieuwsberichten die u daarin heeft verwerkt vaak meegenomen. Dat kan handmatig, maar ook volautomatisch.

Bij speciale gebeurtenissen, kunt u aan al uw relaties ook een eenmalige nieuwsbrief sturen, met nieuws dat u voor hen belangrijk vindt, zoals een opening, een nieuwe productlijn of een ander urgent bericht dat niet kan wachten tot de volgende geplande nieuwsbrief.

E-mail marketing of nieuwsbrieven zijn uiterest belangrijk en effectief als marketing-instrument bij het bereiken van uw prospects. De hoeksteen van uw digitale marketingmix. Want in de praktijk is email marketing voor u vele malen sneller en effectiever dan bijvoorbeeld het plaatsen van berichten op sociale netwerken:

Het heeft niet zoveel zin om een mooie website te laten maken of een BLOG te onderhouden als u van tevoren niet nagedacht heeft over uw doelgroep en hoe u die het beste kunt bereiken.

Nieuwsbrieven versturen is goedkoop en effectief. U kunt met ondersteunende diensten in een handomdraai de mooiste campagnes opzetten.

En wanneer u op zoek bent naar een effectieve nieuwsbrieven-assistent komt u vanzelf uit bij mailerlite

Mailerlite

Mailerlite levert (gratis) een softwarepakket waarmee u tot 1000 abonnees maandelijks tot 12000  nieuwsbrieven kunt versturen. Dat kan een simpele email zijn, maar ook een volautomatische campagne die leert van en reageert op het gedrag van de ontvangers.

Er zijn meer leveranciers van dit soort pakketten. Mailerlite blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid en veelzijdigheid. Wie een gratis account opzet krijgt de beschikking over alle tools die het bedrijf levert.

Het is dus niet zo, dat de specifieke invoegtoepassing die u nodig heeft, verstopt zit achter een betaalmuur. Dat is bij veel andere aanbieders wel het geval. U begint gratis, maar bent al heel snel aan het afrekenen voor ‘extra’s die geen extra’s zijn maar standaard.

Pas wanneer u bij MAilerlite meer dan 1000 abonnees heeft is het nodig om te upgraden naar een betaalde versie van het pakket. U krijgt vanaf dat moment ook de beschikking over een ongelimiteerd aantal te versturen e-mails per maand. U kunt het pakket laten meegroeien met uw behoefte en de grootte van uw maillijst.

VLG is geautoriseerd Mailerlite Expert. Wij helpen u graag met het inregelen van uw account en het opzetten van uw campagnes. Klik HIER voor het maken van een vrijblijvende afspraak over de mogelijkheden.

Voordelen van Mailerlite

  • Mailerlite is gevestigd in en werkt vanaf Europese servers. Er zijn geen privacy issues
  • Mailerlite verstuurt mails uit uw naam. Daarbij wordt nauwkeurig voldaan aan de AVG richtlijnen en de internationale richtlijnen voor het niet versturen van ongewenste mail. Als een gevolg daarvan belanden uw berichten in de inbox van uw ontvanger en niet in de ongewenste mail. 
  • U verstuurt 10.000 of meer mails binnen een paar minuten, uw eigen mailserver kan dit tempo nooit leveren. Ondertussen kunt u gewoon doorwerken.
  • U kunt mails en volledige campagnes klaarzetten en het verzendmoment van tevoren inplannen. Uw nieuwsbrieven worden automatisch op het door u gekozen moment verstuurd.
VLG is mailerlite gercertificeerd

Neem de proef op de som

Starten met mailerlite is simpel.

Klik op onderstaande knop en maak vrijblijvend een gratis account aan.

EFFECTIEVER

“E-mail blijft nog steeds significant effectiever als middel om nieuwe klanten te werven. Veel effectiever dan sociale media.

Bijna 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter gecombineerd”

McKinsey & Company