Wie stelselmatig contact wil onderhouden met (potentiële klanten) ontkomt niet aan het inzetten van email marketing. Eenvoudig gezegd, het versturen van nieuwsbrieven.

Het hangt natuurlijk van uw doelgroep af, maar niet voor iedereen zijn de sociale netwerken zoals Facebook en Instagram de enige en meest effectieve manier om onder de aandacht te komen.

Wat is email marketing en waarom heeft u het nodig?

Middels email marketing communiceert u met uw doelgroep door middel van email. Meestal gaat het hier om nieuwsbrieven met updates, speciale aanbiedingen of wetenswaardigheden die u op gezette tijden verstuurt.

Als uw website een blog bevat, dan worden ook de laatste nieuwsberichten die u daarin heeft verwerkt vaak meegenomen in de meest recente nieuwsbrief. Dat kan met de hand, maar ook automatisch.

En bij speciale gebeurtenissen, kunt u aan al uw relaties ook een eenmalige nieuwsbrief sturen, met nieuws dat u voor hen belangrijk vindt, zoals een opening, een nieuw product of een ander urgent bericht dat niet kan wachten tot de volgende geplande nieuwsbrief.

E-mail marketing is super belangrijk als marketing-instrument bij het bereiken van uw prospects. De hoeksteen van uw digitale marketingmix. Want in de praktijk is email marketingvoor u vele malen belangrijker en effectiever dan bijvoorbeeld sociale netwerken:

Het heeft niet zoveel zin om een mooie website te laten maken of een BLOG te onderhouden als u van tevoren niet nagedacht heeft over uw doelgroep en hoe u die het beste kunt bereiken.  En daarbij komt u vanzelf uit bij mailerlite

Neem de proef op de som

Starten met mailerlite is simpel.

Klik op onderstaande knop en maak vrijblijvend een gratis account aan.

EFFECTIEVER

“E-mail blijft nog steeds significant effectiever als middel om nieuwe klanten te werven. Veel effectiever dan sociale media.

Bijna 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter gecombineerd”

McKinsey & Company