Marketing Advies is voor veel bedrijven geen overbodige luxe. Markten om ons heen veranderen in een steeds hoger tempo. De vraag verschuift. Wie zich niet aanpast wordt sneller dan vroeger met de gevolgen geconfronteerd. Achterover leunen is niet meer van deze tijd. Wie had ooit gedacht dat een bedrijf als Nokia in een paar jaar zou veranderen van marktleider in een kleine speler? Of Kodak, dat in 10 jaar van meer dan 100.000 werknemers compleet werd weggevaagd door producten die het nota bene zelf mee had uitgevonden.

Marketing advies

Marketing is een complexe aangelegenheid. Gaat u verder groeien en zoja op welke manier en waar?  Welke middelen gaat u inzetten  en welke niet. Hoe lanceert u een nieuw product? Is het openen van een nieuwe webwinkel interessant of niet?

Simpele vragen, maar voor de juiste antwoorden heeft u misschien de hulp van een expert nodig. Of u wilt gewoon eens sparren met iemand die kritisch meekijkt op de markten waarop u actief bent. Misschien wilt u dat een deel van de markten voor u in kaart gebracht worden en ontbreekt het u aan de benodigde tijd.

In al deze gevallen zijn wij u graag van dienst. Wij hebben een ruime ervaring op het gebied van strategisch en operationeel marketingadvies. Schrijven marketing- en communicatieplannen, leveren ondersteuning waar nodig en helpen onze afnemers betere en gefundeerde keuzes te maken.

We schrijven marketing- en communicatie- en bedrijfsplannen, begeleiden indien nodig de implementatie ervan.  We functioneren vaak als sparringpartner voor onze klanten bij het oplossen van hun commerciële vraagstukken. Wanneer u behoefte heeft aan een gedegen marketing-advies bent u bij ons aan het juiste adres. Neem dan eens geheel vrijblijvend contact met ons op.

I-marketing

Sommigen noemen het E-marketing, anderen I-marketing, als in Internet Marketing of Integrated marketing. De exacte term is eigenlijk niet eens zo heel erg relevant. Feit is dat internet steeds belangrijker wordt in de communicatiemix. Het verdringt andere meer traditionele instrumenten die tot voor een paar jaar gemeengoed waren. Niet meer naar de bedrijfsbeurs, maar wel een nieuwe website. In plaats van een dure brochure liever een nieuwe interactieve website of zelfs een eigen app.

Wat is verstandig, wat niet? Hoe laat je internet voor je werken in de marketing mix? Heeft het zin? Of misschien nog even niet? We gaan er graag met u over in gesprek.

Niet alleen Internet marketing advies

Je zou geneigd zijn om te denken dat marketing advies alleen betrekking heeft op internet gerelateerde activiteiten en strategieën. Maar dat is natuurlijk niet zo. Want alhoewel internet bijna overal steeds belangrijker wordt, is marketing natuurlijk heel veel meer omvattender dan alleen internet gerelateerde activiteiten.

Er zijn nog steeds veel meer traditionele winkels en bedrijven dan internet gerelateerde bedrijven. Vanuit onze vestiging in Asten assisteren we ook een groot aantal klanten met meer traditionele marketing adviezen. Het is niet altijd alleen maar internet wat de klok slaat.

“Our job is to connect to people, to interact with them in a way that leaves them better than we found them, more able to get where they’d like to go.”

Seth Godin