“Ik wil hoger in Google”, “en liefst snel”. Het antwoord van een prospect op de vraag wat we voor hem konden betekenen. En alhoewel een beetje kort door de bocht, is dat in de kern wel wat de meeste bedrijven willen.
Internet wordt steeds belangrijker en daarmee ook een hoge positie in Google. Probleem is alleen dat veel mensen zich er niet van bewust zijn dat hoger in Google komen niet iets is wat je op korte termijn kunt realiseren.
Maar voor wie wil weten hoe je hoger komt in Google, onderstaand een blauwdruk waar u wellicht iets mee kunt.
- We gebruiken Google omdat we daar het beste antwoord op onze vragen krijgen. Optimaliseer uw website: Zorg ervoor dat de website technisch in orde is en dat de content relevant is voor de zoekopdrachten van gebruikers.Met andere woorden, geef het beste antwoord op de vraag die de bezoeker stelt. Zorg ervoor dat uw website technisch in orde is. Gebruik zoekwoorden op een strategische manier en maak gebruik de technische instellingen om zoekmachines te helpen begrijpen waar je pagina’s over gaan.
- Creëer waardevolle content: Creëer content die relevant, informatief en nuttig is voor de doelgroep. Goede content kan ervoor zorgen dat andere websites naar uw pagina linken, wat kan bijdragen aan een hogere positie in de zoekresultaten.
- Verzamel links naar de website: Als andere websites naar de website linken, kan dit de positie in de zoekresultaten verbeteren. Probeer daarom een netwerk van links te creëren, bijvoorbeeld door guest blogging, samenwerkingen of het delen van content op sociale media.
- Gebruik sociale media: Actief zijn op sociale media kan helpen bij het vergroten van de zichtbaarheid van de website. Deel waardevolle content en link naar de website om meer verkeer te genereren.
- Houd de website up-to-date: Houd de website ook actueel en zorg ervoor dat u regelmatig nieuwe content publiceert. Dit kan helpen om de positie in de zoekresultaten te behouden of te verbeteren.
Maar houd er vooral rekening mee dat hoger scoren in Google tijd kost en dat het een voortdurend proces is. Het is belangrijk om geduld te hebben en consistent te blijven werken aan het verbeteren van de website en de content.
Snel scoren in Google
Wie middels zoekmachine optimalisatie (SEO) wil scoren in Google, begrijpt dat er geen ‘Easy Fix’ is om snel een hele hoge positie te verwerven.
Snel scoren, gaat alleen als je een zoekpositie koopt voor de relevante zoektermen (middels zoekmachine advertenties ook wel SEA genoemd).
En dan nog is het verstandig om een specialist in te schakelen die ervoor zorgt dat u inkoopt op de juiste termen, tegen het juiste tarief, uitsluitend op termen die voor u relevant zijn, en dat uw website de bezoekers goed verwerkt en dat deze converteren.
Bezoekers die converteren handelen zoals u dat graag wilt. Ze melden zich aan voor een nieuwsbrief, kopen een product, downloaden een handleiding of lezen tenminste drie pagina’s. Wie het gewenste gedrag van websitebezoekers juist formuleert kan ook exact meten of de investeringen lonen of niet .