VLG
  • Home
  • Internet diensten
    • Webhosting
    • Websites bouwen
    • Nieuwsbrieven
    • Bouw webwinkels
    • Social media beheer
    • Teksten voor uw website
    • Conversie optimalisatie
    • WordPress onderhoud
    • Mailerlite Email marketing
    • Google Workspace
  • SEO
    • Zoekmachine optimalisatie
    • SEO specialist
    • SEO tips
    • SEO Termen
  • Marketing advies
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu

Van tijd tot tijd informeert een cliënt naar de Google Pagerank van een site. Dat komt wel steeds minder voor, de Google Pagerank wordt namelijk niet meer ververst door Google. De laatste update dateert van december 2013 en het lijkt erg onwaarschijnlijk dat de pagerank nog een keer zal worden aangepast.

Google Pagerank

Heel simpel gezegd, de Google Pagerank is (of was) een waardering die Google aan een website gaf. Hoe hoger de pagerank van een domein of webpagina, hoe groter de impact van een link vanaf die pagina naar uw website. Pageranks werden uitgedeeld op een schaal van 0 tot 10. Het werd naarmate de pagerank op een domein steeg steeds moeilijker om door te dringen tot het bovenliggende niveau. Van 0-1 was geen probleem, van 1-2 meestal ook niet, pas als je een pagerank van vier of meer nastreefde, dan was er serieus werk aan de winkel.

Waarom mislukte Google Pagerank

Eerst een kleine nuancering. Google Pagerank is formeel niet mislukt. Alleen geeft Google inmiddels zelf aan dat updates in de toekomst ‘zeer onwaarschijnlijk’ zijn. En sinds deze mededeling door Matt Cuts (hoofd van het webspam team van Google) eind 2013 blijf het oorverdovend stil.

De Google Pagerank is ten onder gegaan aan het eigen succes. Want zodra webmasters in de gaten kregen dat je vanaf een pagina met een hoge pagerank andere pagina’s kon laten scoren, ontstond direct een markt in de aan- en verkoop of ruil van weblinks. En dat was nu net niet de bedoeling van Google. Want Google heeft een bloedhekel aan gekochte links die dienen voor een betere score in de rankings van de zoekmachine.

Er werden medio 2013 enorme bedragen neergeteld voor links vanaf pagina met een pagerank van vijf of hoger. En daarmee streefde de pagerank zijn doel voorbij.

Google handhaafde de Pagerank, maar allengs werd duidelijk dat de zoekmachineresultaten van een pagina dagelijks konden fluctueren. En dat terwijl er met de pagerank niets meer leek te gebeuren,

Hoe nu verder met de Google Pagerank?

Google laat de Pagerank een langzame dood laat sterven. En wie hier echt aandacht aan besteedt die weet al jaren dat het niet om de pagerank gaat, maar om het aantal relevante bezoekers op je pagina. En dat aantal is afhankelijk van de kwaliteit van de inhoud en interactie op de pagina, en niets anders. Daar is geen pagerank voor nodig.

Tips voor een betere website?

Meld uzelf aan en ontvang maandelijks  tips over content marketing en conversieoptimalisatie!

Een ogenblijkje a.u.b.

Bedankt voor uw aanmelding!

© Copyright - VLG
  • Instagram
  • Facebook
  • Privacy
  • Hulp op afstand
  • Voorwaarden
Scroll naar bovenzijde

Deze site gebruikt cookies. Wanneer u doorbladert dan gaat u hiermee accoord.

AccepterenMelding verbergenInstellingen

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy Verklaring
AccepterenMelding verbergen