VLG
  • Home
  • Internet diensten
    • Webhosting
    • Websites bouwen
    • Nieuwsbrieven
    • Bouw webwinkels
    • Social media beheer
    • Teksten voor uw website
    • Conversie optimalisatie
    • WordPress onderhoud
    • Mailerlite Email marketing
    • Google Workspace
  • SEO
    • Zoekmachine optimalisatie
    • SEO specialist inhuren
    • SEO Termen
  • Marketing advies
  • Contact
  • Klik om het zoekinvoerveld te openen Klik om het zoekinvoerveld te openen Zoek
  • Menu Menu
  • E-mailadres of Invulformulier op uw site?

    Conversietip: E-mail links op een site worden niet gemonitord door Google Analytics

E-mailadres of invulformulier op uw website?

Wanneer we websites of veranderingen aan websites bespreken met klanten is er ook altijd even de discussie over het ‘e-mailadres- op de website’. Want dat is heel erg belangrijk als iemand contact wil leggen. En dat is ook zo. Maar is het vermelden van een e-mailadres nu echt de beste methode? Of gaat u werken met een invulformulier?

Liever een formulier

Om te bekijken wat de beste methode is om iemand contact met u te laten leggen moeten we ook weten  of het belangrijk is dat u informatie vastlegt om betere beslissingen te nemen. Wie een simpel e-mailadres op de site zet in plaats van een formulier, is weliswaar bereikbaar (ook voor spammers) maar weet verder helemaal niets. Wanneer u werkt aan de conversie optimalisatie van uw website is het belangrijk om de juiste keuze te maken.

We zetten de verschillen tussen een e-mailadres en een formulier even voor u op een rij in onderstaande tabel.

Een eenvoudige vergelijking
ContactformulierE-mail link
Resultaat kan worden opgeslagen in een databasejanee
Is te volgen en meten in Google Analyticsjanee
Kan worden doorgestuurd naar een bedanktpagina met additionele wervende informatie.janee
Verstuurt een automatisch antwoord met aanvullende informatie naar de invullerjanee
Kan informatie filteren door specifieke inleidende vragen te stellenjanee
Kan aan de hand van antwoorden op vragen die gesteld worden doorgestuurd worden naar de juiste contactpersoon of afdelingjanee
Kan ineens worden doorgestuurd aan meerdere ontvangersjanee
Werkt op iedere PC, tablet of telefoon zonder aanvullende softwarejanee
Verhoogt de kans op spamneeja
Vereist een goede instelling om altijd afgeleverd te wordenjanee

De winnaar en daarmee onze voorkeur is duidelijk. Als u wilt monitoren wat er op uw website gebeurt, dan schiet een eenvoudige e-mail link zwaar tekort. Dat wordt vooral belangrijk als uw site potentiële afnemers voor u moet genereren en u wilt weten wat er goed gaat en wat niet. Zeker als u aan e-mail marketing doet, is kiezen eigenlijk niet zo moeilijk meer

Daarnaast moet vermeld worden at een e-mailadres op een website ook ongewenste gevolgen heeft. Kwaadwillenden en spammers gebruiken scripts om e-mailadressen van websites te oogsten, die ze vervolgens verkopen. En zo kan die link op uw site resulteren in een hele berg ongewenste mail.

Hebben formulieren dan geen enkel nadeel ten opzichte van e-mail links? Jawel hoor. Als u op een e-mail link klikt, dan komt uw bericht bijna altijd keurig aan bij uw ontvanger. Een mail vanaf een formulier op een website moet goed ingesteld worden, zodat de formulieren daar aankomen waar u ze hebben wilt en niet in de ongewenste mail of reclamemap van uw account. Maar als dat eenmaal goed staat….

Deel dit artikel
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Delen op WhatsApp
© Copyright - VLG
  • Link naar Instagram
  • Link naar Facebook
  • Privacy
  • Voorwaarden
  • Support Anydesk
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde