• Uw doelgroep bereiken met Mailerlite

    De meest effectieve manier om contact te houden met uw afnemers en prospects

    Probeer Mailerlite gratis

Er is meer dan Google en de sociale media als u prospects en klanten wilt bereiken: Maak kennis met Mailerlite

Wie stelselmatig contact wil onderhouden met (potentiële klanten) ontkomt niet aan het inzetten van email marketing. Eenvoudig gezegd, het versturen van nieuwsbrieven.

Het hangt natuurlijk van uw doelgroep af,  de sociale netwerken zoals Facebook en Instagram zijn niet de enige en meest effectieve manier om uw boodschap of product onder de aandacht te brengen.

Wat is email marketing en waarom heeft u het nodig?

Zoekmachines en Sociale netwerken zijn eigendom van bedrijven niet van u. Dat in tegenstelling tot een e-mail-lijst, die is en blijft van u. Een lijst van ontvangers die geïnteresseerd zijn in de berichten die u ze stuurt is een van de krachtigste instrumenten die tot uw beschikking staan om bekendheid en interactie op de lange termijn te realiseren, en daarmee afzet.

Bij e-mail marketing communiceert u met uw doelgroep door middel van e-mail. Meestal gaat het hier om nieuwsbrieven met updates, speciale aanbiedingen of wetenswaardigheden die u op gezette tijden verstuurt.

Als uw website een blog bevat, dan worden ook de laatste nieuwsberichten die u daarin heeft verwerkt vaak meegenomen. Dat kan handmatig, maar ook volautomatisch.

Bij speciale gebeurtenissen, kunt u aan al uw relaties ook een eenmalige nieuwsbrief sturen, met nieuws dat u voor hen belangrijk vindt, zoals een opening, een nieuwe productlijn of een ander urgent bericht dat niet kan wachten tot de volgende geplande nieuwsbrief.

E-mail marketing of nieuwsbrieven zijn uiterst belangrijk en effectief als marketing-instrument bij het bereiken van uw prospects. De hoeksteen van uw digitale marketingmix. Want in de praktijk is email marketing voor u vele malen sneller en effectiever dan bijvoorbeeld het plaatsen van berichten op sociale netwerken:

Emails opstellen en ontwerpen

De emailberichten moeten mobiel-vriendelijk zijn, gebaseerd op een eenvoudig sjabloon, en liefst met een handige drag en drop editor. De titel of onderwerpregel van het bericht moet prikkelend en uitnodigend zijn, nieuwsgierigheid opwekken, zodat mensen uw mail ook daadwerkelijk openen.

De inleidende tekst en de Call to Action moeten helemaal in orde zijn voor een maximaal resultaat.

Wanneer en hoe vaak verstuurt u uw e-mails?

Wanneer is de kans het grootst dat uw doelgroep uw berichten opent? In de loop van de avond? Of op werkdagen een uurtje nadat de meeste mensen zijn begonnen met hun werk en de eerste berichten al verwerkt hebben?

Hoe vaak moet u trouwens een mail sturen? iedere week? Een keer per maand? Wanneer uw verkoopcyclus lang is, is eens per maand waarschijnlijk meer dan voldoende. Leg daarbij de nadruk op kwaliteit en niet op kwantiteit. Vaak is het een goed idee om uw bestaande klanten te vragen om zich op uw nieuwsbrieven te abonneren.

Meten is weten, ook bij e-mail marketing. 

Geweldige e-mailcampagnes ontstaan nooit ineens, ze beginnen waarna er voortdurtend wordt getest en gekeken hoe het nog beter kan. Een A/B test op onderwerp-regels, experimenten met verzendtijdstippen. U kunt met de URL-maker van Google uw campagnes vergelijken. Blijf experimenteren en verbeteren.

Verstuur uw berichten via/met een betrouwbare partner

Het is ondoenlijk om uw e-mail campagnes te versturen en bij te houden vanuit Outlook of Google Mail. U heeft een betrouwbare partner nodig met een afleverpercentage boven de 99%, een gemakkelijke interface om de mails te maken, een mogelijkheid tot het aanmaken van landings pagina’s en uitgebreide statistische rapporten per mailing en per groep/segment die wordt aangestuurd.

En wanneer u op zoek bent naar een effectieve nieuwsbrieven-assistent komt u vanzelf uit bij mailerlite

E-mailmarketing is effectief

Nieuwsbrieven versturen is goedkoop en effectief. U kunt met ondersteunende diensten in een handomdraai de mooiste campagnes opzetten.

Mailerlite

Mailerlite levert (gratis) een softwarepakket waarmee u tot 1000 abonnees maandelijks tot 12000  nieuwsbrieven kunt versturen. Dat kan een simpele email zijn, maar ook een volautomatische campagne die leert van en reageert op het klikgedrag van de ontvangers.

Er zijn meer leveranciers van dit soort pakketten. Mailerlite blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid en veelzijdigheid. Wie een gratis account opzet krijgt de beschikking over alle tools die het bedrijf levert.

Het is dus niet zo, dat de specifieke invoegtoepassing die u nodig heeft, verstopt zit achter een betaalmuur. Dat is bij veel andere aanbieders wel het geval. U begint gratis, maar bent al heel snel aan het afrekenen voor ‘extra’s die geen extra’s zijn maar standaard.

Pas wanneer u meer dan 1000 abonnees heeft is het nodig om te upgraden naar een betaalde versie van het pakket. U krijgt vanaf dat moment ook de beschikking over een ongelimiteerd aantal te versturen e-mails per maand. U kunt het pakket laten meegroeien met uw behoefte en de grootte van uw maillijst.

VLG is geautoriseerd Mailerlite Expert. Als Mailerlite Specialist helpen wij u graag graag met het inregelen van uw account en het opzetten van uw campagnes. Klik HIER voor het maken van een vrijblijvende afspraak over de mogelijkheden.

U bent in goed gezelschap!

Maar liefst 946.000 bedrijven vertrouwen dagelijks op de diensten en e-mailcampagnes van Mailerlite

Voordelen van Mailerlite

  • Mailerlite is gevestigd in en werkt vanaf Europese servers. Er zijn geen privacy issues
  • Mailerlite verstuurt mails uit uw naam. Daarbij wordt nauwkeurig voldaan aan de AVG richtlijnen en de internationale richtlijnen voor het niet versturen van ongewenste mail.
    Als een gevolg daarvan belanden uw berichten in de inbox van uw ontvanger en niet in de ongewenste mail. 
  • U verstuurt 10.000 of meer mails binnen een paar minuten, uw eigen mailserver kan dit tempo nooit leveren. Ondertussen kunt u gewoon doorwerken.
  • U kunt mails en volledige campagnes klaarzetten en het verzendmoment van tevoren inplannen. Uw nieuwsbrieven worden automatisch op het door u gekozen moment verstuurd.

VLG is geautoriseerd Mailerlite Expert.

Wij helpen u graag met het inregelen van uw account en het opzetten van uw campagnes.  Klik HIER voor het maken van een vrijblijvende afspraak met een Mailerlite Specialist over de mogelijkheden.

De mensen achter Mailerlite

  • In het eerste jaar na opriching boekte mailerlite een omzet van 1652 dollar. Drie jaar later lag de omzet op een miljoen, nu ver daarboven. Mailerlite groeit als nooit tevoren.
  • Bijna een miljoen bedrijven versturen iedere maand een miljard e-mails met Mailerlite
  • De medewerkers van Mailerlite zitten over de gehele wereld verspreid. Twee keer per jaar ontmoeten ze elkaar voor updates, heidagen en strategiesessies.
  • Tijdens die sessies is ook altijd een vaste fotograaf aanwezig. U vindet de foto’s van het hele team en van de individuele leden terug op de website van Mailerlite.
  • In 2019 meldde Saas Magazine dat Mailerlite de vijfde snelst groeiende SaaS provider ter wereld was. Een Saas bedrijf levert Software As a Service…

Mailerlite als alternatief voor Mailchimp

Mailchimp is sinds jaar en dag het pakket waarmee de meesten van ons kennis hebben gemaakt met e-mail marketing. De interface is gemnakkelijk en Mailchimp is voor veel mensen het pakket dat naar volle tevredenheid de nieuwsbrieven of campagnes verstuurd.

Wie serieus werk maakt van e-marketing middels nieuwsbrieven, loopt echter al redelijk snel tegen de grenzen van Mailchimp aan en gaat op zoek naar een alternatief.

Want wanneer uw lijst groeit en u meer (slimme) nieuwsbrieven wilt versturen, dan is Mailchimp niet meer gratis en begint u af te rekenen. En dat kan aardig in de papieren lopen.

Mailerlite is een volwaardig alternatief voor Mailchimp. Niet alleen omdat het bij flinke maillijsten aanzienlijk goedkoper is, maar ook omdat de mogelijkheden om slimme mailcampagnes te versturen vele malen beter zijn.

Slimme campagnes

U stuurt een nieuwsbrief met drie berichten. Uw ontvanger klikt op het tweede bericht En bepaalt daarmee de inhoud van de volgende nieuwsberichten die u stuurt…

We willen dit voorbeeld graag even voor u uitwerken. Stel u stuurt een maandelijkse nieuwsbrief aan prospects op uw mailinglijst. In deze brief verwijst u naar drie interessante arikelen op uw website. Voor het gemak even A, B en C. Een ontvanger klikt en leest artikel C.

Binnen de campagnebouwer van Mailerlite kunt u een script bouwen waarbij de volgende berichten die verstuurd worden bepaald worden door het klikgedrag van de lezer.

Want wie op bericht C klikt, vindt dat waarschijnlijk een interessant bericht. Voor de marketeer is dit een uitgelezen kans.

Niet alleen omdat bekend is wat dit prospect graag leest, maar ook omdat de relatie met deze mijnheer of mevrouw volautomatisch kan worden versterkt door aanvullende, of verdiepende artikelen te sturen in volgende brieven die passen bij zijn/haar interesse.

In het opbouwen van deze campagnes is Mailerlite verreweg superieur tenopzichte van Mailchimp. Er kan meer en u bouwt binnen een half uur uw eerste eigen campagnes.

Vragen over het gebruik van Mailerlite

Jazeker, wanneer u via de link op deze pagina een account aanmaakt kunt u het programma helemaal gratis testen

We geven geen geplande cursussen maar verlenen wel online assistentie bij het gebruik en het werken met Mailerlite

Jazeker, indien nodig ontzorgen we u volledig en zetten een of meerdere campagnes op voor u. We maken hiervoor een plan. Iedere drie maanden bekijken we samen de resultaten en bepalen de strategie die we gaan volgen in de maanden erna. Neem even contact met ons op als u hier eens vrijblijvend over wilt praten.

Ja, dat kan, wij kunnen de koppelmodules automatisch voor u inregelen. Wie zich aanmeldt op uw website wordt automatisch geregistreerd in Mailerlite en is vanaf dan onderdeel van uw e-mailcampagne.

Er is een volledige koppeling tussen Mailerlite en WordPress. U kunt klanten die hun bestelling niet afmaken (om welke reden dan ook) automatisch een mailtje sturen, maar ook kunt u klanten die bij u gekocht hebben automatisch onderdeel maken van follow-up campagnes met als doel meer verkopen, of aanvullende bruikbare producten voor die klanten onder de aandacht te brengen.

U kunt in uw nieuwsbrieven volledige enquêtes of onderzoeksvragen meenemen. Het grote voordeel is dat degenen die de nieuwsbrief ontvangen het programma niet hoeven te verlaten. Ze kunnen met een paar klikken uw vragen beantwoorden, hun mening geven, of bijvoorbeeld een score doorgeven voor klanttevredenheid.

Er zijn natuurlijk uitgebreide rapportagemodules beschikbaar, zodat u snel inzicht krijgt in de meningen en wensen van degenen die uw nieuwsbrief hebben ontvangen.

Wanneer u mail verstuurt, dan kan het zijn dat niet al uw mail kan worden afgeleverd. U krigt daarvan na iedere campagne een overzicht. Mailerlite onderscheidt daarbij een ‘soft bounce’ en een ‘hard bounce’. Bij een ‘soft bounce’ wordt het bericht niet afgeleverd bij de geadresseerde vanwege een tijdelijke reden.

De meest voorkomende reden is een volle e-mailbox. De geaddresseerde bestaat maar heeft al een tijd geen mail opgehaald. De box zit vol. De server geeft daarom een melding terug dat het bericht niet wordt afgeleverd want ‘vol is vol’.

Ook kan het zijn dat een server wel bestaat maar even offline is voor onderhoud. Ook dan wordt uw bericht niet afgeleverd.

Jazeker, dat kan.  Er zijn uitgebreide mogelijkheden om via Mailerlite te communiceren met uw klanten door ze aanvullende aanbiedingen te sturen. Maar ook door ze te benaderen wanneer ze een product in een winkelwagen hebben gelegd en dat niet hebben afgerekend. Mailerlite kan dan deze klanten benaderen met een ‘extra aanbieding’.

Mailerlite kan namens uw bedrijf hele grote hoeveelheden mail versturen. Grote mailproviders als Microsoft, Google en Yahoo worden steeds strenger bij het goed- of afkeuren van e-mail. Zij willen gewoon zeker weten dat de mail die u verstuurt ook van u afkomstig is en geen spam mail is.

Wie meer dan 5000 berichten per dag verstuurt (en dat doet Mailerlite) moet bewijzen dat er toestemming is om de mail te versturen én dat het geen spam betreft. En dat kan middels een SPF en DKIM record dat wordt toegevoegd bij de registratiegegevens van uw domein.

En omdat niet alleen uw reputatie op het spel staat, maar ook die van Mailerlite, zijn zij misschien mogelijk nog wel strenger dan Google en Yahoo. Uw authentificatie dient volledig en geverifieerd te zijn, anders bent u zo klaar met mailen.

VLG is mailerlite gercertificeerd

Neem de proef op de som

Starten met mailerlite is simpel.

Klik op onderstaande knop en maak vrijblijvend een gratis account aan.

EFFECTIEVER

“E-mail blijft nog steeds significant effectiever als middel om nieuwe klanten te werven. Veel effectiever dan sociale media.

Bijna 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter gecombineerd”

McKinsey & Company

Drag and Drop interface

Met de klik en sleep programma’s van Mailerlite bouwt u binnen een kwartier een professionele nieuwsbrief op in uw eigen huisstijl en kleuren. Er is geen kennis nodig van HTML of een andere programmeertaal.

Slimme e-mailcampagnes

U bouwt campagnes die reageren op het kijk- lees- en klikgedrag van uw lezers. Zo heeft u minder werk en bereikt meer in een fractie van de tijd.

Bouw snel effectieve landingspagina’s

Een goede pagina zorgt ervoor dat uw bezoeker in één pagina datgene doet wat u graag wilt. Met Mailerlite bouwt u in een handomdraai landingspagina’s die converteren!

Popup vensters die niet irriteren

U heeft een hekel aan popup vensters? Wij ook! Met de tools van Mailerlite toont u een popup precies op het juiste moment en op een manier die nooit irriteert.

Houd online enquêtes met statisteken

Sluit een enquête in en peil razendsnel de mening van uw doelgroep. U weet in no time wat belangrijk is en wat niet. Zonder dat uw bezoeker de mail hoeft te verlaten.